Gyakori kérdések
Kérdéseid vannak? Összegyűjtöttük a pénztárgép-kötelezettséget érintő leggyakoribb kérdéseket.
Pénztárgép-kötelezettség
Tehát ha az általad végzett tevékenység szerepel az OPG rendelet TEÁOR ’08-as kódszám szerinti pénztárgépkötelezettek listáján, akkor nyugtát online pénztárgéppel kell kiállítanod vagy (az ePG rendelet szerint) 2025 júliusától akár már e-pénztárgéppel is teljesítheted nyugtakiállítási kötelezettségedet.
Bizonylatkiállítás
Az ePG rendelet szerint csak az alábbi esetekben állíthatsz ki papíron kézzel nyugtát e-pénztárgépkötelezettség esetén:
- áramszünet
- az e-pénztárgép meghibásodása
- az e-pénztárgép bevonása
- az e-pénztárgép eltulajdonítása
- e-pénztárgép megsemmisülése, elvesztése esetén.
Nyomtatvány felhasználásával történő nyugtakiállítást (kézi nyugtázás) legfeljebb az esemény észlelésétől számított 15 napig folytathatsz, feltéve, hogy nincs olyan más pénzátvételi hely, ahol a fizetések lebonyolítása e-pénztárgéppel aránytalan nehézség nélkül megoldható lenne. Kötelezően e-pénztárgépet kell használnod, ha az említett akadályozó okok megszűnnek vagy helyreállnak.
Az Áfa tv. szerint nyugta helyett számla kibocsátásáról is gondoskodhatsz amennyiben módodban áll a vevőtől szabályszerű kiállításhoz szükséges vevői adatokat (vevő neve, címe) megkapni. Ebben az esetben mentesülhetsz az online pénztárgéppel vagy e-pénztárgéppel történő nyugtakibocsátási kötelezettség alól.